موتور سیکلت بدلیل داشتن سیستم تعلیق ضعیفتر از خودرو، همیشه دارای لرزش و سر و صدای زیادیست. سر و صدای موتور سیکلت معمولا بسیار آزار دهنده و گوش خراش است. همانطورکه در مقاله آشنایی با زبان موتور سیکلت نحوه کاهش سر و صدا های موتور سیکلت را بیان کردیم، حال وقت آن رسیده که لرزش موتور سیکلت را برسی کنیم.
لرزش موتور سیکلت دلایل زیادی دارد اما شایع ترینشان عبارتند از:
پیچ و مهره های بکار رفته در موتور سیکلت ها بدلیل نوسانات جاده و کارکرد انجین و لرزش، در خیلی از موارد شل میشوند و همین امر باعث میشود که در هنگام گاز دادن به موتور سیکلت لرزش احساس شود. بهترین کار برای جلوگیری از شل شدن پیچ و مهره ها، آچار کشی دوره ای موتور سیکلت میباشد. سعی کنید حداقل ماهی یک بار تمامی پیچ و مهره های اصلی موتور سیکلتان را خوب سفت کنید.
همچنین میتوانید از
فنر مخصوص پشت مهره ها برای جلوگیری از شل شدن پیچ و مهره ها استفاده نمایید.
صفحات صفحه کلاچ
اجزای درون اگزوز
خیلی وقتها اتصالات موتورسیکلت در قسمت پیچ و مهره ها لرزش های خفیفی ایجاد میکنند. لرزش حاصل از اتصال انجین به بدنه موتور سیکلت هم از آن دسته مواردیست که باعث ایجاد لرزش در موتور سیکلت میشود. با نصب واشر لاستیکی به دسته های انجین و در محل اتصال انجین به بدنه میتوانید این مشکل را حل کنید.
تاب برداشتن چرخ ها یا قوس داشتن آنها نیز باعث لرزش بسیار موتور سیکلت میشود. بعضی وقتها پره های چرخ های موتور سیکلت شل میشوند و یا بریده شده و باعث تاب برداشتن چرخ میشوند که همین امر نیز در هنگام رانندگی باعث میشود که لرزش احساس شود. با مراجعه به تعمیر کار و تنظیم پره ها میتوانید لرزش حاصل از آن را حل نمایید.
منبع
درباره این سایت